| | HREK : Tartalkra kapcsolva | 
 
 Tartalkra kapcsolva  2007.02.01. 19:29 Noha 2006 els flvben nmi fellendlst lehetett megfigyelni, az j szemlygpkocsik magyarorszgi rtkestse vgl mnusszal zrta az vet 2005 azonos idszakhoz kpest. Az elemzk 2007-re is cskkenst jsolnak.
Mr-mr gy tnt, jbl megldulnak az j szemlyautk hazai eladsai, m a gazdasgi megszort intzkedsek megfordtottk a tendencit. A potencilis vsrlk a bevezetett kzteheremelsek, valamint egyb, kiadsokkal jr jogszablyvltozsok miatt jobban sszehztk a nadrgszjat, s a jelentsebb pnzsszeget felemszt vsrlsaikat ksbbre halasztottk. Legalbbis a szakrtk ezzel magyarzzk, hogy a magyarorszgi mrkaimportrk jelents rsze nyrig az elz v els flvhez kpest nvekedsrl, majd onnan kezdve cskkensrl szmolt be. Zuhansrl azrt nincs sz, a 199 ezres sszelads mintegy 188 ezerre redukldott, ami 5,6 szzalkos zsugorodsnak felel meg. Mestersges Az autrtkest s finanszroz cgek persze furfangos tletekkel prbltk eltntortani a clkznsgeta sprolstl. A mestersges ignynvelst a tbbsgk vrprofi mdon zi, ktsget kizran erteljesebb lett volna az ess e fogyasztssztnz fogsok nlkl. A Suzuki is akcizott, mgpedig a mrktl megszokott nagyvonalsggal, mgis mintegy hat s fl ezer darabos mnusszal zrta a tavalyi vet. Mg a Swift irnti kereslet is megcsappant, nem beszlve az Ignisrl, amely egymaga t s flezer darabos, azaz majd’ 40 szzalkos visszaesst produklt. De hogy ne csak sz rje a hz elejt, a Suzuki az j Swift mellett jabb sikergyrosra tett szert, a szintn friss Grand Vitara soha nem ltott flnnyel nyerte a terepjrk kategria rtkestsi versenyt. trendezds Ugyanakkor, ahogy ezt az elmlt esztendkben mr megszokhattuk, ismt a Ford vezrkpviselete s kereskedhlzata rlhetett legjobban a 2006-os v zrsakor. A Skodt sikerlt letasztaniuk a dobogrl, s egyttal azon kevesek kz tartoznak, akik nvelni tudtk eladsaikat. Hossz id utn magra tallt a Fiat-csoport is, az Alfa Romeo, a Fiat s a Lancia mrkk egyarnt pozitv mrleggel zrtk 2006-ot – 2005-hz viszonytva. Msok hza tjn is zajlottak az esemnyek az als rgikban. Tovbbra is tart a francia autk mlyreplse, a Citroen azonban azzal vigasztaldhat, hogy a C-szegmens egyterek kztt a Berlingo s a Xsara Picasso toronymagasan vgzett az len. rdekes mg, hogy a Kia a Mazda, mg az Audi a Hyundai fl tudott kerlni, igaz, ez utbbi a novemberi s a decemberi eredmnyeit lapzrtnkig nem hozta nyilvnossgra.  A kategriabontsbl kiderl, hogy a kompaktok, a kompakt egyterek, tovbb a drga terepjrk s prmiummodellek lendlete nem trt meg, st fokozdott. Mindazonltal a B-szegmens vezet pozcijt egy ideig egyik sem fogja veszlyeztetni, mg a msodik legnpszerbb als-kzpkategria is tzezrekkel van lemaradva a Suzuki Swift s a Skoda uralta kiskocsiktl. 
 |